Prečo je mobilná aplikácia dôležitá pre váš eshop či reštauráciu? Ako má vyzerať dobrá aplikácia a na čo si dať pozor

Smartfóny sa za vyše desaťročie svojej existencie stali štandardom vo svete mobilných telefónov. Dnes ich už využíva väčšina populácie a ľudia pri ich používaní trávia viac času ako pri akomkoľvek inom elektronickom zariadení. Ak ste doteraz neuvažovali nad vytvorením vlastnej mobilnej aplikácie k vášmu eshopu a nie ste si istí, čo appka vám či vašim zákazníkom môže priniesť, zosumarizovali sme pre vás výhody vlastnej mobilnej aplikácie pre eshopy. Zároveň vám prinášame niekoľko tipov, ako by dobrá mobilná aplikácia pre eshop mala vyzerať a kde robia firmy pri jej vývoji najčastejšie chyby.

Prečo je mobilná aplikácia pre eshop dôležitá?

1.Cez smartfóny nakupuje čoraz viac zákazníkov

S príchodom smartfónov sa postupne zmenili aj nákupné návyky ich používateľov a tržby z objednávok uskutočnených cez mobilné zariadenia už dnes prevyšujú tie vytvorené z počítača. Moderné obchody reagujú na túto zmenu správania spotrebiteľov a ponúkajú svojim zákazníkom možnosť pohodlného nákupu prostredníctvom mobilnej aplikácie, čo zvyšuje ich tržby.

2. Umožňuje zjednodušiť nákup a efektívnejšie komunikovať so zákazníkom

Zákazníkovi mobilná aplikácie zjednodušuje nákupný proces tým že z neho odstráni všetky prebytočné kroky. Obchodníkovi zas aplikácia poskytuje možnosť rýchlejšieho a pravdepodobnejšieho získania spätnej väzby, referencie, či umožňuje efektívnu komunikáciu so zákazníkom. Ak vás zákazník potrebuje kontaktovať, nemusí vyhľadávať vaše telefónne číslo či mail na webe, ale zavolá, či napíše vám pohodlne priamo z aplikácie. Pravdepodobnosť toho, že zareaguje na vašu správu, či ponuku je tak omnoho vyššia. 

3. Vám poskytuje cenné dáta a zákazníkovi benefity

Mobilný telefón, okrem funkcií telefonovania a prístupu na internet, obsahuje aj množstvo senzorov. Tie vám umožňujú získať cenné anonymizované dáta o vašich zákazníkoch a poskytnúť im prostredníctvom mobilnej aplikácie interaktívny zážitok šitý na mieru. Na základe polohy zákazníka mu viete prostredníctvom aplikácie poslať notifikáciu, voucher, či akúkoľvek správu, ktorá pre neho môže byť hodnotná.

4. Vlastná appka je ďalšou formou online propagácie

Vlastná mobilná aplikácia pre eshop v našich končinách stále nie je bežnou záležitosťou. Dáta však naznačujú, že ani nám sa nevyhýbajú moderné trendy v oblasti online marketingu a mobilné appky sa budú stávať stále bežnejším predajným kanálom. Ak na tieto trendy zareagujete včas, odlíšite sa od svojej konkurencie a budete medzi prvými. Navyše dobrá appka zákazníkovi poskytuje komfort pohodlného nákupu a ľudia neradi menia svoje zvyky. Dobre spracovanou aplikáciou si udržíte verných zákazníkov aj v silnom konkurenčnom prostredí. Čerešničkou na torte je, že vaša aplikácia bude zverejnená v obchode Google Play, či Apple App Store, ktoré majú miliónovú návštevnosť.

Ako má vyzerať dobrá mobilná aplikácia k eshopu a na čo si dať pozor?

  1. Aplikácia by mala poskytovať pridanú hodnotu pre zákazníka aby ho motivovala ju využívať – napr. formou rôznych vernostných programov a benefitov, voucherov, rýchlym prístupom k novinkám vášho eshopu a zjednodušenou komunikáciou.
  2. UX a dizajn by mal nasledovať moderné trendy, prostredie musí byť funkčné no maximálne jednoduché aby neodradilo zákazníka – s každým kliknutím, ktoré zákazník musí vykonať aby nakúpil rastie aj riziko že o objednávky ustúpi. Navyše ľudia nákupné mobilné aplikácie využívajú práve vtedy ak im šetria čas. V opačnom prípade sa aplikácia u vašich zákazníkov nebude tešiť veľkej obľube.
  3. Mobilná aplikácia by mala zákazníkovi v čo najväčšej možnej miere uľahčiť opakovaný nákup. Poskytujete tovar alebo službu, ktorú zákazníci využívajú pravidelne? Mnohé aplikácie sú postavené tak, že nechajú zákazníkov zakaždým sa preklikávať celou ponukou vášho eshopu. Existujú však aj chytrejšie riešenia – nákupný proces sa snažte zákazníkovi čo najviac zautomatizovať. Predávate napr. detské plienky? Umožnite zákazníkovi nastaviť si interval opakovania objednávky a aplikácia mu sama pripomenie že je načase ich objednať. Keď zákazník otvorí aplikáciu, jeho obľúbený produkt už bude nachystaný v košíku spolu s preferovaným spôsobom dopravy. Možnosti mobilných aplikácií nie sú ničím obmedzené

Ak si nie ste istí, ako by váš eshop mohol profitovať z vlastnej mobilnej aplikácie, napíšte nám cez kontaktný formulár a my pre vás vykonáme bezplatnú analýzu.

bezplatna-konzultacia