Liftoff: v roku 2020 môžu výnosy z Android aplikácií predbehnúť iOS

Agentúra Liftoff zameraná na mobilný marketing porovnala ceny a efektívnosť reklamy na iOS a Androide.

2020 môže byť rokom kedy výnosy z Android aplikácií prekonajú iOS, tvrdí správa agentúry Liftoff zameranej na mobilný marketing.

Efektívna mobilná reklama je dnes kľúčová, keďže v roku 2019 mobilné platformy v oblasti používateľskej pozornosti, podľa zverejnenej správy, prekonali aj televíziu.

Približne 74% používateľov využíva mobilný operačný systém Android od Googlu, avšak konkurenčná platforma iOS od Apple dlho prekonávala jeho zisky. Investície do mobilnej reklamy boli vyššie v prípade operačného systému od Apple.

Je potrebné podotknúť, že mobilné reklamy na iOS sú podstatne drahšie, pričom ceny sú 2-7 násobne vyššie ako v prípade Androidu napriek tomu, že používatelia Androidu na ne regujú v podobnom pomere, tvrdí kalifornský Liftoff.

Zatiaľ čo názor, že používatelia iOS míňajú viac než používatelia Androidu je stále pravdivý, rozdiel sa rýchlo stiera. Liftoff podotkol, že s tým ako sa Android zariadenia stávajú čím ďalej tým technologicky pokročilejšie, obchodníci majú príležitosť využiť nižšie náklady na získanie zákazníka zatiaľ čo stále obsiahnu obrovskú skupinu používateľov.

Reklamy na celú obrazovku, ktoré sa zobrazujú pri prechodoch medzi obrazovkami v mobilnej aplikácií sú 3 krát drahšie na iOS ako na Androide. Video reklamy na Androide sú viac než 2 krát lacnejšie než na iOS, ale zaujmú rovnaké percento používateľov, tvrdí Liftoff.

Video reklamy taktiež vykazujú o 60% vyššiu nákupnú konverziu než bannerová reklama, zatiaľ čo sú len nepatrne drahšie. Prekvapivo, bannerová reklama dosahuje v porovnaní s videom o 60% vyššiu konverziu registrácií používateľov.

Čo sa týka nákupov v aplikácii, ceny bannerovej reklamy výrazne stúpli, avšak percento aktivovaných používateľov zostáva nízke – video dosahuje o 27 % vyššie konverzie a je o 42 % cenovo efektívnejšie.

Najnovšia správa agentúry Liftoff analyzovala 353 miliárd dojmov z reklám pri 4,86 miliardách kliknutí, 189 miliónoch inštalácii približne 1400 aplikácií medzi novembrom 2018 a októbrom 2019.

Ak si myslíte, že mobilný marketing má potenciál pomôcť aj vášmu podnikaniu, no nie ste si istí ako začať, obráťte sa na nás. Radi s vami vykonáme analýzu vhodnosti vlastnej mobilnej aplikácie, či online reklamy.