Čo obsahuje úspešná webstránka?

Firemná webstránka je už v dnešnej dobe nevyhnutnosťou pre každý podnik. V tomto článku sme sa Vám preto rozhodli priniesť krátky prehľad náležitostí, ktoré obsahuje každá úspešná webstránka. Dúfame, že Vás tento zoznam inšpiruje a pomôže Vám priniesť viac návštevníkov na Váš web. Úspešná firemná webstránka by mala obsahovať nasledujúce súčasti:

Jasný účel a správu

Vaša stránka by mala jasne a zrozumiteľne komunikovať ponuku Vašej spoločnosti a pridanú hodnotu pre zákazníka.

Používateľský prívetivé rozhranie

Navigácia na webstránke by mala byť pre používateľa intuitívna. Pred tvorbou alebo redizajnom stránky, je nevyhnutné vytvoriť vhodnú štruktúru informácií na základe ich relevancie a stránku usporiadať tak aby podstatné informácie boli veľmi ľahko prístupné. Prístup k podstaným informáciám by mal vyžadoval čo najmenší počet kliknutí.

Responzívny dizajn

Doba, keď sme surfovali na webe výlučne prostredníctvom osobných počítačov je už dávno preč. Dnes už väčšinu prevádzky na webe tvoria mobilné zariadenia. Je preto nutné zabezpečiť aby stránka bezchybne fungovala a zobrazovala sa na širokej škále zariadení s rôznymi veľkosťami obrazoviek.

Zaujímavý obsah

Stránka by mala poskytovať vysoko kvalitný, pútavý a relevantný obsah, ktorý je hodnotný pre cieľové publikum. Prilákate tak na svoju stránku viac používateľov, ktorí na nej strávia dlhší čas. Zároveň prezentujete svoju spoločnosť či seba ako odborníka na danú problematiku, čím zvyšujete svoju dôveryhodnosť.  

Tlačidlá s výzvou k akcii

Úspešné webstránky spravidla obsahujú jasné a strategicky umiestnené tlačidlá, ktoré vyzývajú používateľa aby vykonal určitú akciu. Môže ísť o tlačidlá s výzvou na registráciu, nákup, kontakt, žiadosť o konzultáciu, získanie podrobnejších informácií a podobne.

Kontaktné informácie

Úspešná webstránka by mala obsahovať jednoducho prístupné kontaktné informácie, vrátane telefónneho čísla, emailovej adresy a, pokiaľ je to možné, fyzickej adresy podniku.

Bezpečnostné prvky

Stránka by mala využívať SSL certifikáty a ďalšie bezpečnostné protokoly pre zabezpečenie používateľských údajov a bezpečnosť transakcií.

Rýchle načítanie

Vedeli ste že podľa údajov Googlu je miera odchodu používateľov zo stránok, ktoré sa načítavajú 3 sekundy vyššia až o 32% než u stránok ktoré sa načítavajú 1 sekundu? So zvyšujúcim sa časom načítania stránky úmerne stúpa aj pravdepodobnosť že ju používateľ opustí ešte pred tým než s ňou začne interagovať. Vaša webstránka by sa teda mala načítať rýchlo aby sa zabránilo frustrácií používateľov a vysokej miere odchodov zo stránky. Snažte sa cieliť na čas načítania stránky pod 2 sekundy.

Optimalizácia pre vyhľadávače

Úspešná webstránka by mala mať dobre optimalizovaný obsah a metadáta aby sa zvýšila jej pozícia vo výsledkoch vyhľadávania. Pre potenciálnych zákazníkov tak bude jednoduchšie Vás objaviť, čím ušetríte na reklamných výdajoch.

Analytické nástroje

Pre maximálne využitie potenciálu Vašej webstránky by ste mali porozmýšľať nad integráciou analytických nástrojov, ktoré budú sledovať a analyzovať výkonnosť Vašej webstránky a budú Vám poskytovať náhľad do správania sa používateľov pri využívaní Vašej stránky.

Vieme Vám pomôcť s každým z týchto aspektov. Ak potrebujete pomôcť s Vašou webstránkou, kontaktujte nás a dohodneme si bezplatnú konzultáciu. Vykonáme audit Vašej webstránky a navrhneme riešenia aby sme k Vám prilákali viac návštevníkov.