9 výhod online objednávkových systémov pre reštaurácie

Sme digitálni nomádi žijúci digitálny život. A jedna vec ktorú sme sa naučili je že čokoľvek čo chceme alebo potrebujeme môže byť získané iba pár klikmi na našich milovaných smart zariadeniach. Dokonca aj jedlo – všetky druhy, aby nasýtilo naše rôznorodé túžby počas rôznych dní v týždni. Skutočne žijeme v ére, ktorá má čo poskytnúť všetkým – či už spotrebiteľom, alebo poskytovateľom. 

Spotrebitelia sa postupne akosi naučili očakávať, že reštaurácia im poskytne možnosť vytvoriť objednávku online. Pokiaľ ste v gastro priemysle a ešte ste nenastúpili na vlak online objednávkových systémov, vskutku prichádzate o niektoré skvelé príležitosti na exponenciálny rast vášho podnikania. Nasadením novej technológie nie len zjednodušíte život vašim zákazníkom, ale aj zabezpečíte, že váš podnik bude pevne odolávať konkurencii. Pokiaľ ide o online objednávanie, výber technológie nie je len o schopnosti objednať online, ale aj o tom ako nájsť a osloviť správnych ľudí na správnom mieste a v pravý čas. 

Tu je 9 výhod online objednávania:

1.Jednoduchší proces objednávky

Tradičný spôsob objednávania spočíval vo vytvorení telefonickej objednávky, alebo zájdením do reštaurácie pre take-away. Následne bolo nutné čakať kým bude jedlo pripravené a doručené. Niekedy nastalo počas telefonického objednávania nedorozumenie, ktoré znamenalo chybu vo vytvorenej objednávke. Očividne, toto nie sú najlepšie spôsoby ako si objednať stravu z reštaurácie, obzvlášť pre zaneprázdnených ľudí. 

Najlepším riešením je prechod na online objednávanie. Majitelia reštaurácií môžu vytvoriť webstránku, mobilnú aplikáciu, alebo oboje, ktoré nielenže zákazníkovi zjednodušia objednávací proces, ale aj zefektívnia úkony reštaurácie. Navyše, keď zákazník vytvára objednávku online, spravidla venuje určitý čas prehliadaniu vášho menu a oboznámi sa s doplnkovými ponukami a zľavami, ktoré by vaša reštaurácia mala ponúkať. Toto môže viesť k exponenciálnemu nárastu celkovej ceny na jednu objednávku. 

2. Efektívny manažment zákazníkov a objednávok

Online objednávkový systém pre reštaurácie pomáha vylepšovať vzťah medzi zákazníkom a reštauráciou tým že poskytuje systém manažmentu vzťahu so zákazníkom (Customer Relationship Management – CRM). Poskytuje kompletnú predajnú nástenku s informáciou o nových/aktívnych/zrušených objednávkach, detaily o všetkých nákupoch a pod. 

Online objednávkový systém taktiež poskytuje systém riadenia objednávok ktorý zefektívni celý objednávkový proces počnúc vytvorením objednávky až po doručenie. 

Kedykoľvek zákazník vytvorí objednávku, efektívny online objednávkový systém odošle notifikáciu cez email alebo SMS aby pomohol personálu reštaurácie urýchliť vybavenie objednávky.

3. Monitorovanie vašich výdavkov v reálnom čase

Toto je najväčšia výhoda online objednávkového systému. Poskytuje presné informácie o cash flow reštaurácie. Umožňuje vám sledovať náklady vznikajúce počas prípravy objednávky a porovnať ich s cenou za ktorú ju predávate zákazníkovi.

4. Lacný marketing

Posilnením vašej online prítomnosti na trhu môžete zvýšiť predaje pomocou nových či vracajúcich sa zákazníkov. Silná online prítomnosť jednoducho znamená že ste pred očami potenciálnych zákazníkov 24×7 bez toho aby ste museli platiť za drahé reklamy v médiách a na billboardoch. Ako? Internet je otvorený pre každého a všetko čo potrebujete je používateľsky prívetivá webstránka a pravidelná prítomnosť na sociálnych sieťach. To všetko stojí len zlomok nákladov v porovnaní s tradičnými spôsobmi reklamy a marketingu. Taktiež môžete investovať nejaký čas do vytvorenia profilu na Google Moja firma aby vás ľahko našli ľudia hľadajúci reštaurácie vo vašom okolí. 

5. Kvalitnejšie zákaznícke dáta

Kto sú vaši pravidelní zákazníci? Čo si od vás najradšej objednávajú? Ktoré jedlá z vášho menu sú najobľúbenejšie? Vedia vaši zákazníci o novinkách a akciách na vašej stránke? Objednávajú radšej cez webstránku alebo cez mobilnú aplikáciu? Tieto a mnoho ďalších podobných otázok môže byť zodpovedaných pomocou analýz údajov z objednávkového systému. Tieto dáta sú hodnotné keďže môžu byť použité na rozposielanie cielených ponúk vašim zákazníkom a na ich motivovanie k opakovaným objednávkam. Dáta vám umožnia do hĺbky analyzovať trendy v objednávaní a preferencie vašich zákazníkov takže môžete upravovať vaše menu, ponuky či ceny a vytvárať tak personalizované ponuky pre každého. 

6. Pohodlie mobilných objednávok

Či už sa váš zákazník nachádza na mítingu alebo v hlučných priestoroch, môže sa ocitnúť v situácii keď nemôže telefonovať aby si objednal jedlo. Online objednávanie umožňuje zákazníkom objednať si kedykoľvek , kdekoľvek pomocou ich mobilných telefónov, tabletov alebo iných zariadení. Pomocou mobilnej aplikácie môže zákazník vytvoriť objednávku bez toho aby sa musel obťažovať telefonovaním. Dobre optimalizovaná webstránka a mobilná aplikácia zaručia že už nikdy nestratíte zákazníka. 

7. Náskok pred konkurenciou

Vedeli ste že na celom svete ponúka možnosť online objednávok iba 2-3% reštaurácií? Toto je vaša šanca vyťažiť z tejto príležitosti maximum a sprístupniť vašu reštauráciu vašim zákazníkom na dosah prsta. S rastúcim dopytom po rýchlejších a pohodlnejších spôsoboch objednávania investujú nezávislé reštaurácie do tejto novej technológie aby získali náskok pred konkurenciou. 

V roku 2019 prekročil objem objednávok v reštauráciách uskutočnených pomocou online systémov počet objednávok vytvorených verbálne cez telefón. 

Pizzeria Domino’s zaviedla svoj online objednávkový systém v roku 2010. Spoločnosť odvtedy rástla a stala sa druhou najväčšou sieťou pizzerií na svete. Získajte náskok pred konkurenciou aj vy!

8. Zvýšenie priemernej ceny objednávky

Na základe prieskumu spoločnosti Restolab bolo zistené že objednávky vytvorené online majú v priemere o 20% vyššiu hodnotu čo znamená vyšší zisk. Keď si zákazníci môžu v kľude prezerať menu bez pocitu náhlenia sa ako pri objednávke cez telefón, majú tendenciu stráviť viac času rozhodovaním sa čo si objednajú. Čím viac času strávia prezeraním menu, tým pravdepodobnejšie si objednajú. Vo vašom menu môžete zvýrazniť špecifické položky, či vytvárať akcie a tým ovplyvniť ich nákup. 

9. Väčší dosah

Kapacita vašej reštaurácie môže byť 100-200 miest na sedenie či menej, avšak s online objednávaním dokážete v rovnakom čase obslúžiť tisíce ľudí a prestravovať tak oveľa väčší počet ľudí bez toho aby ste museli dodatočne investovať do personálu či infraštruktúry. Všetko čo potrebujete je dobre integrovaný online objednávkový systém. Chcete rásť až za hranice vašich fyzických limitov? Buďte online už dnes!

Zasiahla pandémia aj váš podnik? Urobte vašu reštauráciu odolnou voči Kríze už dnes!

V súčasnej pandemickej situácii sa každý deň tisíce reštaurácií presúva do online priestoru a spúšťajú vlastné objednávkové systémy a mobilné aplikácie. Potenciál online objednávkového systému v čase pandémie je už dnes zrejmý každému. Majitelia reštaurácií si uvedomili že investovaním malého obnosu každý mesiac do takýchto technologických riešení nielen zabezpečí ich prežitie v čase pandémie, ale ich aj pripraví na požiadavky budúcnosti. Ľudia si zvyknú na pohodlnosť a bezpečnosť, ktoré tento model objednávania prináša a budú preferovať reštaurácie ktoré ponúkajú online objednávanie a rozvoz až k dverám zákazníka. Navyše, ďalší tok príjmu pre váš podnik vám pomôže lepšie reagovať na rôzne požiadavky neustále sa meniaceho trhu. 

 

Chcete sa dozvedieť viac o online objednávkovom systéme pre vašu reštauráciu? Obráťte sa na nás a sledujte ako rýchlo bude vaša reštaurácia profitovať z tejto technológie orientovanej na výsledky.