10 tipov pre reštaurácie ako zlepšiť služby stravovania mimo prevádzkových priestorov v roku 2021
Väčšina z nás si ešte pamätá časy keď bola návšteva reštaurácie spojená so zvláštnou udalosťou ako napr. narodeniny či výročia. Dnes online objednávanie pretvorilo gastro služby na každodennú záležitosť. Ľudia navštívia drive-thru aby si cestou do práce vyzdvihli svoju obľúbenú šálku kávy a keď sa vyčerpaní vrátia domov, objednajú si večeru zo svojho obľúbeného podniku.
Ako sa online objednávanie a rozvoz jedla stávajú bežnými, reštaurácie sa postupne vyrovnávajú v implementácií efektívnych stratégií zameraných na zlepšenie stravovania mimo prevádzkových priestorov. V tomto článku vám prinášame 10 tipov ako sa aj v tomto roku odlíšiť od konkurencie a posunúť svoje služby na novú úroveň.
Efektívne balenie, ktoré vynikne
Zatiaľ čo rozvoz jedla a take away určite zjednodušujú život, nie je nič horšie ako v čase obeda zistiť že vaša objednávka je studená a rozmočená. Aby ste udržali vašich zákazníkov spokojných, vyberajte baliace materiály ktoré sú odolné a udržujú teplotu potravín. Možno budete musieť použiť rôzne materiály pre rôzne druhy jedla, avšak cieľom je zaistiť že teplota a štruktúra jedla ostane zachovaná. Nechajte si potlačiť obalové materiály logom vašej reštaurácie takým spôsobom, aby obal okamžite pritiahol pozornosť. Trendom súčasnosti sú obalové materiály a jednorazové príbory šetrné k životnému prostrediu – pomocou nich pripomeniete svojim zákazníkom že vám záleží na udržateľnosti.
Ponúkajte kombinované ponuky
Keď si jedlo objednáva celá rodina, alebo veľká skupina priateľov, objednávky sa často môžu stať neprehľadnými. Ľudia si želajú rozdielne množstvá tých istých jedál a všemožné druhy nápojov. Navyše niekedy môže byť takáto objednávka dosť drahá a zákazníci zvážia či si vôbec objednajú.
Aby ste sa zavďačili aj veľkým skupinám, zvážte ponuku kombinovaných jedál, ktoré sú ekonomickejšie. Skúste poskytnúť ponuku jedál, ktoré sa ľahko zdieľajú ako aj kombá rôznych veľkostí. Takéto ponuky sú príťažlivejšie pre väčšie skupiny. Ďalšou obrovskou výhodou je, že týmto spôsobom predídete rozhodovacej paralýze u zákazníkov, ktorý sa oboznámili s ponukou kombinovaných ponúk z ktorých si ľahko vyberú.
Vytvorte výhodné ponuky
Zľavy a promo kódy ľahko pritiahnu pozornosť viacerých zákazníkov. Výborným spôsobom ako motivovať zákazníkov aby vytvárali viac objednávok online, alebo prostredníctvom vašej vlastnej webstránky či mobilnej aplikácie je ponúknuť im exkluzívne a lákavé ponuky. Vykonajte podrobnú analýzu ponuky vašej konkurencie a vytvorte ponuky ktoré majú potenciál pritiahnuť zákazníkov z rôznych demografických skupín.
Tip: Môžete taktiež vytvoriť špeciálnu ponuku pre zákazníkov ktorí objednávajú cez vašu mobilnú aplikáciu alebo webstránku po prvý krát.
Využívajte dáta
Za využitia dát, ktoré zbierate s každou novou objednávkou starostlivo vyhodnocujte spotrebiteľské trendy. Ktoré jedlá boli objednávané najčastejšie? Aké prílohy si zákazníci najčastejšie objednávajú? Pomáha upselling zvyšovať predaje? Aká je priemerná hodnota nákupného košíka? Použitím týchto náhľadov vytvorte vhodné zmeny ako napríklad personalizované odporúčania či ponuky. Využívanie dát v dlhodobom časovom horizonte umožňuje budovať efektívne stratégie pre rast a marketing vášho podniku.
Zamerajte marketing na mileniálov
Mileniáli tvoria obrovskú demografickú skupinu, ktorá je dnes zodpovedná za online objednávky. Táto generácia je zbehlá v technológiách a očakáva vysokú mieru komfortu. Či už si objednávajú kávu, alebo hranolky, nemajú trpezlivosť dlho vyčkávať na svoju objednávku. Pokiaľ vaša webstránka alebo mobilná aplikácia nemá prívetivé používateľské rozhranie, rýchlo si nájdu inú náhradu. Pokiaľ sa váš podnik nestotožňuje s praktikami udržateľnosti a pracovnej etiky, môžete zabudnúť na to že v nich zanecháte dobrý dojem. Podobné faktory musia byť dôkladne vyhodnotené ak chcete spopularizovať svoje služby medzi mileniálmi a rastúcou generáciou Z. Nebojte sa pri príprave marketingovej stratégie hľadať spôsoby ako sa spojiť s mileniálmi keďže vašej reštaurácii môžu priniesť omnoho vyššie tržby.
DIY kit
Jedným z novších trendov v gastro priemysle sú DIY kity. Ide o spôsob hlbšieho spojenia s vašimi zákazníkmi – DIY kity im umožnia pripraviť si ich vlastné jedlo ako pizza alebo cestoviny s pomocou ingrediencií a detailného návodu ktoré im poskytnete. Tento trend nie len umožní zákazníkovi vychutnať si vynikajúce jedlo, ale poskytne mu aj pamätný, obohacujúci zážitok.
Buďte osobní
Interakcia so zákazníkmi má pri online objednávkach určité limity. Aby ste s nimi komunikovali, môžete im poslať spolu s objednávkou aj ručne písaný odkaz. Či už ide o poďakovanie, alebo žartovnú poznámku, umožní zákazníkovi na chvíľu sa zastaviť a usmiať sa. Môžete taktiež posielať reklamné pero, tabličku ručne robenej čokolády alebo malú pozornosť z ktorej by zákazníci mohli mať radosť. Takúto skúsenosť zákazníci ocenia a zapamätajú si ju.
Optimalizujte vašu mobilnú aplikáciu a web stránku
Zatiaľ čo objednávanie cez telefón a čakanie na linke boli ešte pred desaťročím akceptovateľné, situácia sa postupne výrazne zmenila. Zákazníci dnes očakávajú že ich online objednávka bude uskutočnená rýchlo a tak jednoducho ako je to možné. Z tohto dôvodu musí byť vaša mobilná aplikácia a web stránka optimalizovaná tak, aby poskytla zákazníkom bezproblémovo vykonať objednávku za menej ako jednu minútu. Ubezpečte sa, že zákazníci si môžu jednoducho prispôsobovať svoje objednávky – musia mať možnosť rýchleho a jednoduchého výberu príloh, toppingov a podobne. Veľkú rolu zohráva aj jednoduchosť platby. Využite každú metódu platby, ktorú poskytuje vaša objednávková platforma.
Pripravte si reprezentatívny jedálny lístok
Obrázok povie viac ako tisíc slov. Estetika a prezentácia sú veľmi dôležité faktory pre webstránky reštaurácií, ktoré dosahujú vysokú konverziu. Vylepšite svoje menu svetlými, dobre nasnímanými fotografiami ponúkaných jedál. Použite farebnú paletu ktorá ladí s vašim logom. Uistite sa že celková prezentácia digitálneho menu ulahodí aj oku.
Zákaznícka podpora
Akákoľvek sťažnosť od zákazníka musí byť riešená okamžite. S pomocou chatbotov a tímu zákazníckej podpory, ktorý reaguje rýchlo môžete zabezpečiť že sa vaši zákazníci budú cítiť vypočutí. Ak sa vám aj stane že zbabrete objednávku a máte nespokojného zákazníka, urobte všetko pre to aby ste mu negatívny zážitok vynahradili.
Rozvoz jedla a ďalšie možnosti stravovania mimo prevádzkových priestorov v súčasnosti prudko rastú a je dôležité aby vaša reštaurácia držala krok s neustále sa zvyšujúcimi očakávaniami zákazníkov. Či už ste v gastro priemysle nováčik, alebo dlhoročný veterán, veríme že tieto tipy môžu pomôcť vašej reštaurácii udržať si náskok a zažiariť.
Veľa šťastia!