Tvoja Aplikácia.sk

+421 948 221 043 info@tvojaaplikacia.sk

Menu
Ako môžu reštaurácie využiť moderné technológie na zvyšovanie svojich tržieb

Ako môžu reštaurácie využiť moderné technológie na zvyšovanie svojich tržieb

By In Blog On 13. marca 2018


Moderné technológie v posledných rokoch prenikli snáď do všetkých odvetví podnikania. Výnimkou nie sú ani stravovacie zariadenia, reštaurácie a fast foody. V dnešnom článku sa pozrieme na to, ako môžete tieto technológie využiť na zvyšovanie svojich tržieb a budovanie stabilnej zákazníckej základne.

Začnime stručnou štatistikou:

  •           52% stravníkov využije elektronický systém platby ak je k dispozícií
  •           45% stravníkov tvrdí, že technologické vymoženosti spríjemňujú stravovanie
  •           50% hľadaní reštaurácií je vykonaných z mobilných telefónov
  •           33% zákazníkov si vyberá, kam sa pôjdu stravovať, či odkiaľ si objedná na základe technológií ktoré reštaurácia využíva

Aké technológie teda využiť, aby ste uspokojili nové trendy, ktorými sa zákazníci riadia? V tomto článku vám prinášame ich stručný prehľad.

 

1. Vlastný web je už dnes samozrejmosť.

Ešte pred pár rokmi stačili reštauráciám vytlačené jedálne lístky, ktoré milá obsluha priniesla pred hladného stravníka. Situácia sa však výrazne zmenila. Svet okolo nás sa mení. Ľudia sa menia. A moderný človek v modernom svete má dve vlastnosti: je vyzbrojený modernými technológiami a nemá čas.

Je až zarážajúce akým tempom sa v súčasnosti otvárajú nové a nové pobočky fast foodových reťazcov. Hovorí sa: „Kde je dopyt tam je aj ponuka.“ Svätá pravda. Ľudia čím ďalej tým viac ustupujú od domácej stravy a radšej využívajú služby rýchleho občerstvenia. Tomuto trendu sa, prirodzene, prispôsobili aj podniky, ktoré pribúdajú ako huby po daždi a konkurencia sa zvyšuje.

Reštaurácie si teda prirodzene kladú otázku ako zostať medzi záplavou konkurencie stále viditeľný. Jedným z kľúčových riešení tohto problému je kvalitná, dobre odladená web stránka.

Vlastný web vám nielen pomôže byť videný a vyhľadateľný medzi konkurenciou. Dobrý web aj premení návštevníka vašej stránky na zákazníka. Základom je pekný a prehľadný dizajn, responzívnosť a SEO optimalizácia. Taktiež je dôležitá voľba vlastnej domény. Uznajte sami, čo si pomyslí zákazník o reštaurácií s doménou:

www.najlepsiarestauracia.webzadarmo.sk

Neznie lepšie www.najlepsiarestauracia.sk ? Nielen že znie, ale aj lepšie funguje. Doména prvej úrovne je spravidla zaradená vyššie vo výsledkoch vyhľadávania.

Moderný človek si už zvykol pred rozhodovaním vyhľadávať informácie na internete. Keď bude vyhľadávať dobre hodnotené reštaurácie vo svojom okolí, nájde vás? Ak nie, je to veľký problém. Všetko sa však dá riešiť. Ak ešte nemáte vlastnú webstránku, porozmýšľajte nad jej vytvorením. Investícia je minimálna v porovnaní s tým čo vám prinesie.

 

2. Využívajte sociálne siete

Takmer každý z nás je dnes na Facebooku. Dajte o sebe vedieť aj na sociálnych sieťach. Keď zákazníkom poskytnete dobrú tému, budú o vás rozprávať sami. Je to najlepšia reklama a v čom je jej kúzlo? Je zadarmo. Ľudia už dávno neskočia na vyhlásenia typu: „Prídite k nám, my sme najlepšia reštaurácia v meste!“ Ale keď ich známy na sociálnej sieti napíše: „Prídite k nim, sú najlepšia reštaurácia v meste!“, má to na zákazníka úplne iný dopad.

Venujte čas spravovaniu vlastnej stránky na sociálnych sieťach. Neustále dávajte ľuďom námet na diskusiu a oni sami k vám začnú mať kladný vzťah. Keď u vás budú ľudia spokojní, radi sa o to podelia so svojimi známymi.

3. E-mail je mocný nástroj

Väčšina z nás sa už stretla s pojmom e-mail marketing. Dôvodom, prečo sa o tejto téme hovorí je skutočnosť, že môže byť veľmi účinná, ak sa dobre použije. Hovorí sa: „Vo chvíli keď si vytvoríte databázu e-mailov, máte vlastne adresy vašich budúcich zákazníkov.“ Aj toto tvrdenie je mimoriadne pravdivé. Získavajte e-mailové adresy vašich stravníkov. Budete mať v rukách mocný nástroj, ako im poskytnúť zaujímavé informácie o novinkách vo vašom jedálničku, podujatiach ktoré organizujete, či novinkách, ktoré vašich zákazníkov zaujímajú. Ľudia ocenia že vám na nich záleží, keď im zašlete relevantné informácie. Existujú mnohé riešenia, ktoré umožňujú odosielanie správ veľkému počtu ľudí, či tzv. autoresponder, kde si môžete nastaviť riadené odosielanie správ a jednotlivé e-maily načasovať tak, aby zákazníkom prichádzali presne v určitom čase a s určitou postupnosťou. E-mail marketing je však potrebné robiť veľmi citlivo, nechcete sa predsa dostať do spamu.

 

4. Mobily hýbu svetom

Najnovšie prieskumy ukazujú, že ľudia čím ďalej tým viac nakupujú prostredníctvom svojich mobilných telefónov. Nadobudli ste dojem, že je to len zanedbateľné percento ľudí? Nie je tomu tak. V roku 2017 sa očakáva, že objem objednávok vytvorených z mobilných zariadení dokonca prevýši počet objednávok vykonaných z počítačov. Ešte stále si myslíte, že sa neoplatí tejto problematike venovať? Nový nástroj ktorý dokáže výrazne zvýšiť vaše tržby je vlastná mobilná aplikácia. Vo chvíli, keď umožníte zákazníkovi objednávať jedlo priamo zo svojho mobilu, ste si s najväčšou pravdepodobnosťou získali verného zákazníka. Vlastná mobilná aplikácia je trvalá reklama priamo v menu zákazníkovho telefónu. Je pre neho jednoduché si objednať u vás znova a znova, keď vás má pred očami pri každom pohľade na displej. Nemusí hľadať vašu web stránku, či vaše číslo. Mnohé reštaurácie už pochopili nové trendy správania zákazníkov a začínajú sa im prispôsobovať.

 

Ak ste sa aj vy rozhodli priblížiť svoj podnik tisícom nových ľudí, neváhajte a využívajte moderné technológie. Možnosti sú prakticky neobmedzené a budete prekvapení, že investícia je často minimálna. S realizáciou vašich skvelých nápadov vám radi pomôžeme.

Potrebujete pre svoj podnik strhujúci web, facebook stránku, ktorá bude zarábať, či mobilnú aplikáciu, ktorá vám prinesie stálych zákazníkov? Využite bezplatnú konzultáciu. Napíšte nám a radi vám poradíme, ako naplno využiť potenciál vašej reštaurácie.